Re: Semaphore Waits

jsapinski@amadeus.net wrote:

> Witam,
>
> niedawno zaczalem sie opiekowac systemem opartym na bazie Progress'a V9  (IBM
> AIX 4.3). System ten jest monitorowany przy pomocy oprogremowania BMC Patrol.
> Jednym z obserwowanych parametrow jest "Semaphore Waits". Wartosc ostrzegawcza
> ustawiona jest na 1. Od jakiegos czasu Patrol sysgnalizuje przekroczenie tej
> wartosci.
> Moje pytanie brzmi: czego dotyczy ten parametr, co on sygnalizuje?
>
> Pozdrawiam,
>
> Jacek Sapinski

Parametr ten wskazuje na to ile razy (nie mam pewności czy patrol
wyświetla tu wartość per transaction, czy per second - trzebaby to
sprawdzić w dokumentacji) proces miał zablokowany dostęp do zasobów
pamięci dzielonej. Jeśli ten IBM to maszyna wieloprocesorowa, to pewnie
trzebaby zweryfikować ustawienie parametru -spin. Jeśli jest to wersja
progressa >= 8.3, to można w parametrach startowych wstawić parametr
-semsets, ustawić go np. na wartość 2 i zobaczyć czy jest poprawa.
Pytanie jakie średnie wartości tego parametru występują u Pana. Jeśli
oscyluje wokół 0-1, to ja bym się nie przejmował. Jeśli natomiast
powyżej 4, to trzebaby coś zrobić. Jako ciekawostkę dodam, że Dan
Foreman w "Progress Performance Tuning Guide" zaleca w tym przypadku
zakup szybszego komputera ;-)
Ten parametr można oglądać również z poziomu promon'a (R&D->2->13)

pozdrawiam
--
Tomasz Fidecki
JMS Serwis Sp. z o.o. ul. Instalatorów 9 02-237 Warszawa