Odcinanie użytkownika

Mam następujące pytanie.
Czy istnieje jakieś narzędzie progressowe, które pozwala odłączyć
użytkownika od bazy lub anulować wykonywane przez niego operacje.
Wiem, że jest "promon" ale pod NT (na nim działa progress) nie udało mi się
nikogo odciąć.
Problem polega na tym, że kiedy użytkownik pracuje sobie w bazie i nagle
zawiesi mu sie windows to po restarcie komputera nie może  kontynuować pracy
ponieważ pojawia mu się błąd mówiący, że ktoś już korzysta z tych zasobów.

Pozdrawiam.
Adam Kasprzyk