Re: Protokół NETBIOS

At 10:19 2000-09-06 +0200, you wrote:
>Progress 8.3B for Win NT
>
>Chcę uruchomić serwer bazy Progress na Win NT z obsług± protokołu NETBIOS.
>Komenda:
>proserve -db baza -H host -N NETBIOS.
>
>Po tej komendzie serwer kończy działanie z komunikatem:
>Protokół NETBIOS nie jest obsługiwany w tej wersji Progressa. (1431).
>
>Kiedy w parametrach startowych nie podaję parametru -N (NETBIOS ma być
>domy¶lnym), serwer rozpoczyna pracę bez błędu, lecz próba przył±czenia sie
>do bazy skrótem:
>prowin32 -db baza -H host -N NETBIOS,
>kończy sie komunikatem:
> [...]

Jeśli dla serwera brak parametru -N, to najprawdopodobniej startuje on s
protokołem TCP/IP, jeśli taki jest zainstalowany pod NT. Proponuję
uruchomić klienta też bez parametru -N, to pewnie wystartuje z tym samym
protokołem co serwer lub też spróbować dawać inne protokoły.

Nie wiem, czy w powyższej próbie występował parametr -S z nazwą serwisu
(lub numerem portu zanmiast numeru serwisu). a powinien wystąpić. Nazwa
serwisu musi być wpisana do pliku "Services" na komputerze serwera i
komputerze klienta (pod NT ten plik jest w folderze:
WINNT\System32\drivers\etc, pod Unix'em w katalogu etc). Jako numer portu
należy wubrać numerek, który nie jest zajęty na obu komputerach, np: 2510.
Które numerki są zajęte, to właśnie widać w pliku "Services". Na próbę
zamiast wpisywać ten wybrany wolny numerek można go bezpośrednio użyć jako
parametr -S. Wtedy odwołania będą następujące:

    proserve -db baza -H host -S 2510
    prowin32 -db baza -H host --S 2510

Jeśli serwer i klient działają na tym samym komputerze, to można skorzystać
z predefiniowanej nazwy hosta "localhost" i wtedy będzie:

    proserve -db baza -H localhost -S 2510
    prowin32 -db baza -H localhost --S 2510

W razie problemów proszę podać na jakich komputerach i systemach
operacyjnych dziełają serwer i klient, to wyjaśnienia będą bardziej konkretne.

Pozdrawiam.

                      Henryk Jusza                           henju@pg.gda.pl
                      tel (058) 347-28-01          fax (058) 347-24-63