Re: Szeroko?? p?l FILL-IN w wersji graficznej

On Wed, Apr 22, 1998 at 07:49:23AM +0200, Tomasz Fidecki wrote:

> Moim zdaniem bez size-phraze sie tego zrobic nie da. Sadze, ze teoria o
> zajmowaniu dodatkowych piksli (pikseli?) trojwymiarowych fill-in'ow
> niczego nie wyjasnia. W przypadku najszerszej litery "w" w polu o formacie
> "X(20)" miesci sie (dla fontu MS Sans Serif) miesci sie 13 znakow. Az tyle
> ramka na pewno nie zabiera.

Na pewno nie zabiera. Osobiescie dosc bezskutecznie z tym walczylem i w koncu
podjalem decyzje o korzystaniu z fontu nieproporcjonalnego, dzieki czemu
wszystkie problemy mam z glowy, no moze oprocz problemu braku miejsca, ale
to juz inna bajka.

> Da sie to jednak zrobic, poprzez skonstruowanie automatu wyliczajacego
> szerokosc najszerszego stringu i policzenie za pomoca metod
> dostepnych w FONT-TABLE, szerokosci w pikslach danego pola. Jest nawet
> takie darmowe oprogramowanie firmy DOT-R, pozwalajace na "resizing" kolumn
> browsera lub fill-in'ow do optymalnej wielkosci z poziomu UIB. Niestety
> widzialem tylko wersje dla Progress'a 8.2.

Mozna prosic jakis url'ek ?

> Ja tez na skutek Panskiego listu staralem sie cos znalezc na ten temat,
> ale wydaje mi sie, ze nie da sie w latwy sposob sparametryzowac "sredniej
> szerokosci znaku". Zastrzegam jednak, ze nie jestem specem od Windowsow,
> a moze da sie to ustawic z tego poziomu.

Oj, chyba nie. Mam nieodparte wrazenie, ze Progress ma lekko Windows'y w
powazaniu, a zwlaszcza pewne ustawienia, glownie regionalne. Przy okazji -
moze ktos z listowiczow wie jak sie dobrac do tychze ustawien regionalnych,
a przede wszystkim do formatu daty. Problem ten mnie meczy dosc czesto jak
musze wyeksportowac to i owo, zwlaszcza daty do Excel'a, ktory bardzo mocno
korzysta z ustawien regionalnych Windows'a. Tym bardziej, ze domyslne
ustawienia dla Windows 95, Windows 95 OSR2 i Windows NT 4.0 sa *rozne* (!).

Mariusz Boronski.

  Publiczny Dostep       | e-mail: marbo@pdi.net, marbo@irc.pl
  do Internetu Sp.z o.o. | irc: marbo, tel.: 0-602 491071, 0-52 221567
  Dyrektor o/bydgoskiego | www: http://www.pdi.net, http://marbo.pdi.net

Humor na dzis:
Po czym Eskomosi poznaja, ze jest tegi mroz ?
 - Jak im psy na zakretach pekaja.