Zaawansowane szkolenie z 8ki

Szanowni Listowicze,

W związku z tym, że coraz więcej naszych klientów przechodzi na
obiektową wersję 8, przeprowadziłem mały wywiad wśród użytkowników, z
którego wynika że większość nie bardzo wie, jak dobrze korzystać ze
SmartObjectów, które są podstawą wersji 8.

Według ludzi z Progressa, jak również niektórych programistów CSBI,
właściwe użycie SmartObjects może dać znaczące korzyści przy tworzeniu
systemu (przyspieszenie), jak również przy późniejszym utrzymaniu
(łatwość wprowadzania modyfikacji do systemu).

Niestety, z rozmów jakie przeprowadziłem wynika, że o ile stworzenie
prostych przykładów wykorzystujących  SmartObjects nie nastręcza
większych trudności nawet początkującym, o tyle nikt nie bardzo wie,
jak ze SmartObjects stworzyć duży zlożony system.

Dlatego postanowilismy sprowadzić do Polski konsultanta z firmy
mającej duże doświadczenie w wykorzystywaniu tych mechanizmów, żeby
przekazał nam tę wiedzę. Konsultant jest dosyć drogi, bo według
wstępnych wyliczeń koszt 5 dniowego pobytu może wyniesc ok. 7000
USD. Koszt ten można zmniejszyć, gdyż już kilka firm jest
zainteresowanych udziałem w tym szkoleniu. Zakładając że grupa będzie
liczyła 10 osób, daje to koszt rzędu 700 USD (2100 zł) na osobę.
Oczywiście 5 dni jest tu przez nas założone a-priori, być może
wystarczą 2 lub 3 dni, to będzie do ustalenia później. Wówczas koszt
całości będzie niższy, ale stawka za dzień - wyższa (koszty
przejazdu nie zależą od liczby dni)

Chętnych do wzięcia udziału w szkoleniu proszę o zgłaszanie się na
priv, wraz z określeniem liczby osób. Proszę też o ewentualne
sugestie co do zakresu takiego szkolenia.

Szkolenie prawdopodobnie odbyłoby się na początku czerwca.

W miarę możliwości proszę o odpowiedź nie później niż do 20 kwietnia.

Paweł Dobrzyński

Pawel Dobrzynski, CSBI Progress Department

   Computer Systems for Business International SA
   ul. Plowiecka 1, PL 04-501 Warszawa, POLAND
   phone: (+48-22) 673-16-80  fax: (+48-22) 612-31-22
   http://www.csbi.waw.pl/