Re: problem z wydajnością bazy Progress 7.3 pod Solarisem

Użytkownik Marek  napisał:
>Witam,
>Mam pewien problem. Od pewnego czasu zauważyłem następujący objawy:
>-system operacyjny w zasadzie jest nieobciążony
>-brak obciążenia systemu dyskowego
>-w bazie pracuje 60-70 osób
>-kilka z nich uruchamia query czytające po całej bazie
>-baza działa bardzo wolno czas odpowiedzi klika kilkanaście sekund
>-reszta użytkowników wkurzona
>

>wielkość bazy 6-7Gb
>RAM 2G
>
>Gdzie szukać problemu? Jakich użyć narzędzi?
>
>Pozdrawiam,
>Marek Ozimek

Jakie masz parametry startowe bazy? Jaka jest architektura aplikacji? Jaka jest konfiguracja systemu? Co masz na myśli mówiąc, że system jest nieobciążony? Czy w logach progress'a coś się pojawia?

Trzeba by pozbierać trochę statystyk systemowych (sar, vmstat, iostat) i statystyk bazy danych (np. progressowym narzędziem promon). Wtedy możnaby się pokusić o jakąś diagnozę...

Tomek