Problem z TimeOut'em w kliencie socket'owym .

Dzień dobry!

Mam pewien problem z obsługą socket'ow. Kiedy łacze sie do istniejacego
hosta wszystko jest w porzadku, natomiast w momencie, kiedy host nie
istnieje metoda connect czeka od kilkudziesięciu sekund nawet do 4 minut
(sprawdzałem w różnych  produktach: progress 9.1c(win32)  webspeed 3.1c
(solaris)). Jeżeli tylko port jest niewłaściwy to trwa to około dziesięciu
sekund. Czy można kontrolować ten czas w progresie? Głównie chodzi mi o to,
żeby metoda connect nie czekała na połączenie dłużej niż naprzykład 3
sekundy. W pomocy nic nie znalazłem.W definicji socketów np. w jezyku java
mozna zdefiniować taki timeout.

DEFINE VARIABLE hWebSocket AS HANDLE.
CREATE SOCKET hWebSocket.
hWebSocket:CONNECT('-H  host  -S  nr_portu ' ) NO-ERROR.
if error-status:error then ...

Dziękuje za pomoc.
Jacek Tkacz

J.Tkacz@max.com.pl