Odp: zmienne i funkcje w SQL92

   Nie wiem czy dobrze zrozumiałem pytanie. Jeżeli chodziło o to, czy wykorzystując kompilator Progress 4GL da się pisać kod w SQL92, to owszem, istnieje taka możliwość. Ewentualnie w 'zwyczajnym' ol-line SQL dostępnym od dluższego czasu można napisać następujący kod:

DEFINE VARIABLE x_Count AS INTEGER NO-UNDO.

   SELECT
         COUNT(*)
              INTO x_Count
       FROM
           Customer
   .

Pozdrawiam,
Siergiej Szabłykin.

>>> S.Kupinski@amg.net.pl 04/10 5:08  >>>
Witam,

mam pytanie:

czy jest możliwośc w zwykłym SQL92 (bez używania zewnętrznych programów,
ESQL92, 4GLi Javy) zapamiętania wyników SQL'a w zmiennej ?
np.

declare _zmienna number;

select count (1) into _zmienna from tabela1;

albo

select _zmienna := count (1) from tabela1;

ewentualnie coś co realizuje taką funkcjonalność...

oczywiście składnia podana przeze mnie jest zupełnie przypadkowa i bazuje na
znanych mi innych systemach baz danych (pierwsza Oracle, druga Sybase)

zadowoliłoby mnie również możliwość stworzenia funkcji składowanej (zamiast
procedury składowanej), której mógłbym użyć np. w taki sposób:

insert into tabela1 (id, tekst) values
  (wywołana_funkcja (), "dowolny tekst") ;

gdzie "wywołana_funkcja ()" jest nazwą mojej funkcji

czy jest możliwość uzyskania takiej funkcjonalności ?

baza danych 9.1C
system: Solaris, linux

pozdrawiam
--