problem z DBMAN'em

Witam,

dzięki wszystkim za pomoc w dostaniu się na grupę :))

dopiero się uczę Progress'a, więc moje pytania mogą być zupełnie podstawowe

moja baza to Enterprise Edition Progress v. 91C
mam ją odpaloną na Solaris'ie 2.6 i linuksie Slackware (kernel 2.2.20)

w zasadzie działam na samym 'silniku' bazy nie wykorzystując innych produktów
Progress'a i wykorzystuję czystego SQL92

lubię też posługiwać się klientami znakowymi (przykład SQLPLus Oracle'a,
czyli SQLExplorer)

moim (chyba) podstawowym problemem jest 'przesiadka' z Oracle'a na Progress'a
z tego co zdążyłem się zorientować różnice w podejściu (po prostu) są...

koniec eseju, czas na pytania:
- czy istnieje jakiś sensowny klient unix'owy typowo znakowy, z rozsądną
edycją poleceń i ich historią ?
- mam problem z uruchomieniem dbman'a, stworzyłem pierwszą bazę (jako kopię
sports2000) i przy próbie uruchomienia dbman'a dostaję komunikat:
    ERROR: Unable to locate database  (DBMan005)
problem dotyczy obu platform,
wiem, że może to miec związek z plikami konfiguracyjnymi (conmgr.properties),
ale nie bardzo mogę rozszyfrować ich strukturę

mam jeszcze problemy z poruszaniem się w dokumentacji, a poza tym chyba nie
wszystko (albo nieaktualne) w niej jest

będę wdzięczny za jakąkolwiek pomoc, ewentualnie odniesienie do dokumentacji

pozdrawiam
Slawek Kupinski