Re: Dlugie transakcje

  Wydaje mi się, że Pan Jacek Sapinski mówiąc o zastopowaniu bazy w momencie zapełnienia pliku BI mał na myśli uzycie pary parametrów -bithold i -bistall . Pierwszy parametr powoduje ograniczenie wzrostu rozmiaru pliku BI (ew. obszaru zajętogo zapełnionymi kłastrami) do pewnej wartości, a drugi spowoduje że serwer bazy wciąż bedzie chodził (normalnie serwer bazy jest stopowany).
   Mogę powiedzieć że jest to naprawda przydatna para parametrów. Jeden raz zdarzyło mi się stracić bazę z powodu długotrwałej transakcji (3 dni). Normalnie zapobiegamy powstaniu duzych transakcji, ale niestety oprócz rozmiaru jest też ważny czas trwania transakcji. Tak jak wcześniej opisywano niezamkniety claster bi może w krótszym lub dłuższym czasie doprowadzić do tragedii.
   Pomysł o monitorowaniu czasu transakcji jest dobry. Natomiast raczej bym próbował monitorować rozmiar (zajetość) pliku(ów) BI w stosunku do wartości parametru -bithold.

Pozdrawiam,
Siergiej Szabłykin.

>>> slatka@computerland.pl 02/04 3:02  >>>

Wydaje mi się że chodzi tu o wyczerpanie parametru -B dla danej transakcji.
Należy zwiększyć ten parametr w pliku pf bazy.

Henryk Jusza @zeto.bydgoszcz.pl on 2002-02-04 14:40:56

Please respond to progress@zeto.bydgoszcz.pl

Sent by:  owner-progress@zeto.bydgoszcz.pl