integralność danych w Progressie

Jeżeli nie mam racji lub coś przeoczyłem, proszę o info.:))

To, co poniżej, dotyczy V8 (z tą pracuję na codzień, brak mi czasu i
ochoty na badanie tego, czego nie używam).

Bardzo brakuje mi w schemacie opcji definiowania walidacji krotkowych.
Przykład:

tabela kadrowa z atrybutami

obywatelstwo    mandatory
PESEL    form  '9999999999'    not mandatory

jeżeli obywatelstwo = 'PL', PESEL musi być!!!!!!, jeżeli obywatelstwo ?>
'PL' to PESEL musi być NULL!!!!!!

Takie sprawy NALEŻY załatwiać na poziomie schematu czymś na kształt
CHECK.. a nie kodem procedury.
Nie sprawdzałem w Progress SQL, ale ...

Ja znalazłem dość proste (..:))) rozwiązanie problemu.
Jeżeli kogoś interesuje, proszę o mail.
KJM