Odp: Gdybym byl szefem marketingu PSC...

Witam
Pozwole sie wlaczyc w dyskusje.
Po pierwsze - dziekuje za krotka recenzje naszej ksiazki o Progressie.
Pozostaje miec nadzieje, ze ktos jeszcze podejmie sie ...

Po drugie - wiele zdan na temat marketingu jest niestety sluszne. Dochodzi
bowiem do paradoksu: system napisany w Progressie
posadawia sie przy pomocy pomostow (ktore oczywiscie ograniczaja mozliwosci
administracji a i szybkosc przetwarzan tez) na innej
bazie np. Oracle. Dlaczego? Bo ja znaja, decydenci slyszeli itp.

Po trzecie - obiektowosc. W Progressie jej brak. Pewne zamieszanie wnosi
interfejs graficzny i wynikajaca stad koniecznosc
uzycia komponentow (obiektow ekranowych) o wlasciwosciach obiektow. W BD nie
ma obiektowosci.

Po czwarte - uczelnie. Progress udostepnia dowolne licencje do edukacji. Nie
spotkalem sie z problemem. Licencje sa dostarczane za darmo
(tj. nic uczelnia nie placi - nawet za przyslowiowe nosniki) wg. potrzeb
zgloszonych do Progressa w Polsce (tu Wyrazy Podziekowania dla Pawla i
zespolu).
My uczymy Progressa na Politechnice Lubelskiej i rozszerzamy nauczania na
WSPiA w Lublinie (lada semestr).
Po co? Po to by dac studentom szersza wiedze. Nie tylko SQL (a tego tez
uczymy), nie tylko Access i Oracle (to tez) ale rowniez 4GL. Jako przyklad.
Ale studenci cenia sobie szersze spojrzenie. Potem im latwiej w pracy.
Zreszta kol. Tomasz ma probki w swojej firmie (lub mial  ;-)))

Po piate. To naprawde dobra BD. System dziekanat napisany w 6 jeszcze chodzi
i prawie zapomnielismy ze jest.
Oczywiscie dla informatyka to zle, ale dla pracownika uczelni to dobrze, ze
nie ciagaja.

Pozdrawiam
Marek Milosz