Re: procopy

Panie Przemku,

Proszę mi przysłać numer W/R zgłoszenia abym mógł się przyjrzeć jak Pana
zgłoszenie było prowadzone.

Jeśli chodzi o problem to wystąpił on przy wywoływaniu funkcji setuid() z
dzielonej biblioteki /usr/lib/libc.so.1
"Memory Violation" najogólniej mówiąc jest próbą odwołania się do obszaru
pamięci (offset-u), który nie został zaalokowany przez program/aplikację - czyli
jest spoza tzw. "program memory space".

Ja osobiście sądzę, że ma Pan jakiś problem z dzieloną biblioteką
/usr/lib/libc.so.1. Czy przypadkiem system (unix) nie był ostatnio
aktualizowany? Proszę sprawdzić ile libc.so.1 ma Pan w systemie - być może
lepiej jest odwoływać się do starszej biblioteki bo Progress jest rzeczywiście w
podeszłym wieku i jest już "retired".

Można też sprawdzić prawa dostępu do plików wykonywalnych progressa. Bit suid
powinien być ustawiony jako, że użytkownik dostaje prawa root-a (o ile jest on
właścicielem) na czas wykonywania programu. Wiem, że nie jest to dobre
rozwiązanie z punktu widzenia bezpieczeństwa aplikacji (wystarczy overflow aby
wylądować w shell-u z prawami roota) ale tak już jest i nie ode mnie to zależy.
Proszę się upewnić, że prawa są w portządku (w szczególności _dbutil).

Tak swoją drogą to szkoda, że to zgłoszenie nie trafiło do mnie.

Pozdrawiam
Marek

Żółczyński Przemysław wrote:

> No nic z tego po paru pytaniach i odpowiedziach zwątpili,
> doszli do wniosku że ta wersja nie jest support'owana i w związku z tym nie
> będą się dalej doszukiwać.
> A procedura zgłoszenia faktycznie jest bardzo łatwa.
> Wiec gdyby ktoś słyszał o podobnym problemie (bardziej jak jemu zaradzić) to
> proszę o kontakt.
> pozdrawiam Przemek

    Marek Bujnarowski
    Technical Support Engineer
    Progress Software EMEA,
    Schorpioenstraat 67, 3067 GG Rotterdam,
    The Netherlands

  E-mail: mbujnaro@progress.com     Web: http://www.progress.com
  Tel: +31-(0)10-2865-247                Fax: +31-(0)10-2865-225
  Support:  emeasupport@progress.com