Re: Parametry

Mysle, ze mozna to wyjasnic troszeczke prosciej:

-B po prostu okresla liczbe blokow bazy danych w buforze pamieci dzielonej
(shared memory). Determinuje wiec jaka czesc bazy znajduje sie w pamieci RAM
(tzw. Buffer Pool). Z punktu widzenia optymalizacji i performance-u rekomenduje
sie aby co najmniej 10% bazy danych znajdowala sie w pamieci (nie zawsze jest to
mozliwe bo nie dysponujemy wystarczajaca iloscia pamieci fizycznej).
W przypadku bazy 300MB - dla Buffer Pool powinno byc zaalokowanych 30MB. Regula
obliczania jest nastepujaca:
Rozmiar pamieci zajetej przez buffer pool = wartosc -B * rozmiar_bloku

-L okresla rozmiar tabeli blokad w pamieci dzielonej. Powinna byc to
wielokrotnosc 32 (chociaz progress sam ja zaokragla jesli jest podana inaczej).
Kazdy rekord, do ktorego siega aplikacja potrzebuje jeden wpis do tabeli blokad
(niezaleznie czy jest aplikowany SHARE-LOCK czy tez EXCLUSIVE-LOCK). Rozmiar tej
tabeli w duzej mierze jest uzalezniony od aplikacji (wszystko wspomniane nizej
jest takze prawdziwe). Najlepiej dostosowac ja empirycznie.

Pozdrawiam
Marek

Dariusz Buczko wrote:

> Parametr -B :
> Block In Database Buffers.
> Parametr ten wykorzystuje się przy podłączeniu się do bazy w trybie
> jednoużytkownikowym, uruchomieniu serwera bazy danych lub operowaniu na
> bazie za pomocą pakietu narzędzi PROUTIL. Pozwala na zwiększenie wydajności
> aplikacji. Im większa liczba użytkowników korzysta z bazy tym większą
> wartość powinien mieć parametr. Jego zwiększenie ma sens, jeżeli liczba
> trafień do buforów (przy odczycie) spada poniżej 85% - 90%. Za większą
> wydajność płacimy zwiększeniem zużycia pamięci. Brak wystarczająco dużej
> [...]

    Marek Bujnarowski
    Technical Support Engineer
    Progress Software EMEA,
    Schorpioenstraat 67, 3067 GG Rotterdam,
    The Netherlands

  E-mail: mbujnaro@progress.com     Web: http://www.progress.com
  Tel: +31-(0)10-2865-247                Fax: +31-(0)10-2865-225
  Support:  emeasupport@progress.com