sprawdzenie czy jeszcze coś jest wyk. na bazie

Witam wszystkich listowiczów,

Mam następujący problem:
muszę wykonywać kopię bazy na której w nocy leci program drukujący z niej
informacje nazwijmy go sobie XXX. Potrzebuję zamknąć bazę i skopiować ją na
inny serwer, ale  przed tym muszę być pewny że program XXX w progresie się
zakończył.
Ja wymyśliłem tylko aby wywołanie tego programu zawrzeć w innym który na
początku pracy stworzy jakiś TMP a po skończeniu pracy programu XXX skasuje
plik TMP. Teraz zakładam że w czasie istnienia pliku XXX skrypt czeka aż
tenże zniknie, i dopiero wtedy kładzie bazę z parametrem "-by" a następnie
zaczyna swoje kopiowanie.
Czy ktoś ma lepszy pomysł, każda rada mile widziana!!!

Progress 7.3E, UNIX (Solaris 7) - nie wiem jakie informacje jeszcze dodać
(proszę pytać)

Pozdrawiam,
Przemek Żółczyński
DI RC Wałbrzych