Re: Problem z DISPLAY

llasek@wenus.wsiz.rzeszow.pl wrote:

> Witam,
>
> Mam nastepujacy problem. Robie cos takiego:
>
> DEF VAR zmienna1 AS CHAR.
> DEF VAR zmienna2 AS CHAR.
>
> zmienna1 = tabela1.pole1
> zmienna2 = tabela1.pole2

powyższe zadziała o ile będziesz w zasięgu jakiegoś rekordu z tabeli1.

> FOR EACH tabela1:
>
>            DISPLAY zmienna1
>                               zmienna2.
>
> END.
>
> Jednak zamiast spodziewanych przeze mnie danych z tabeli1 i pola1 oraz
> pola2 wypisywana jest wartosc zmiennej1 i zmiennej2.

No tak, bowiem wartość zmiennych się nie zmienia (jest ustalana tylko
raz na początku). To co tutaj robisz, to wyświetlasz wartości zmiennych
tyle razy ile masz rekordów w tabeli1.

> Co robie zle?
> Prosze o sugestie.
>
> Lucjan Lasek

Najprościej zrobić:

FOR EACH tabela1:
  DISPLAY
    tabela1.pole1
    tabela1.pole2.
END.

Jeśli z jakiegoś powodu musisz/chcesz używać zmiennych, to zrób

FOR EACH tabela1:
  zmienna1 = tabela1.pole1.
  zmienna2 = tabela1.pole2.

  DISPLAY
    zmienna1
    zmienna2.
END.

pzdr
--
Tomasz Fidecki
JMS Serwis Sp. z o.o. ul. Instalatorów 7c 02-237 Warsaw Poland