Re: Exclusive-lock i transakcja

Pawel Dobrzynski wrote:

[...]

> [...]
> w dokumentacji do 6ki zakres transakcji był zdefiniowany jako "najbardziej
> zagnieżdżony blok z własnością transakcji (własność taką miała instrukcja
> REPEAT i FOR, ale już na przykład DO: nie) w którym znajduje się instrukcja
> modyfikująca zawartość bazy danych". ASSIGN lub UPDATE jest modyfikacją, a
> DISPLAY i MESSAGE nie. Parametr TRANSACTION służy do zawężania lub
> rozszerzania zakresu transakcji, zaś parametr NO|SHARE|EXCLUSIVE LOCK
> definiuje tylko sposób blokowania rekordu. Dlatego w pierwszym przykładzie
> kol. Szbłykina, ani w drugim Marka nie widać transakcji.

Z KB cytowanego przez Macieja Franckiewicza wynika, że tam powinna być
transakcja. Zresztą łatwo wyobrazić sobie sytuację, podczas której lokuję rekord
przed wykonaniem jakiśtam akcji po to aby w pewnym momencie przeczytać jego
rzeczywistą wartość. Dlatego w owym nieszczęsnym bloku nie musi być wcale ASSIGN
lub UPDATE, aby tą transakcję założyć.

> Wszystko jest opisane w dokumentacji do 6-ki, oczywiście w 8ce mogło się to
> zmienić, wtedy możecie rzucić we mnie CD-ROMem.

;-))) Wyobraziłem sobie to rzucanie (rozumiem, że napędem - nie płytą) i
uśmiałem się po pachy ;-))))

--
Tomasz Fidecki
JMS Serwis Sp. z o.o. ul. Instalatorów 7c 02-237 Warsaw Poland