Re: Odp: Licencje na WebSpeed'a

Marek Miłosz wrote:

> Witam
> Rzadko sie wlaczam do tego typu dyskusji
> ale tutaj chyba trzeba poprzec Tomasza.
> Coraz czesciej mam zapytania o narzedzia do budowy
> serwisow bazodanowych dostepnych przez Internet i z obliczen
> wynika, ze w Polsce, a szczegolnie dla malych i srednich firm mala jest
> szansa
> by jednoczesnie korzystalo wiecej niz 5-10 klientow. Oznacza to, ze 1-2
> agentow w zupelnosci wystarczy.
> Ja rozumiem, ze technologia MUSI kosztowac.
> Ale w obecnej sytuacji wiele firm tak naprawde nie wie jaki bedzie koszt i
> [...]

Cena WebSpeeda jest śmiesznie niska w przypadku "dojrzałych" aplikacji
działających w Internecie i obsługujących duże liczby klientów. Natomiast,
rzeczywiście może być barierą przy instalacjach pilotowych, choć też nie do
końca. Firmy inwestują bowiem w projekty internetowe dużo większe pieniądze niż
cena WebSpeeda na 5 agentów. Średnio w firmie jest to 50 - 100 tys USD, więc
cena WebSpeeda tak naprawdę nie robi różnicy. Oczywiście, każdy szuka
oszczędności gdzie tylko może, ale dlaczego akurat naszym kosztem? Ciekawe czy
progamiści w firmie zgodziliby się pracować za pół pensji, tylko dlatego, że
jest to projekt internetowy i na razie nie przynosi korzyści.

Cena WebSpeeda to wynagrodzenie za naszą pracę (PSC), to również fundusze na
dalszy rozwój tego narzędzia, na czym chyba wszystkim zależy. Dlatego cena
ustalona jest na takim a nie innym poziomie.

Jeżeli są przypadki szczególne, gdzie cena rzeczywiście, a nie pozornie, jest
barierą, możemy zainwestować w projekt wspólnie z klientem, obniżając cenę.
Ocena tych szczególnych przypadków należy do handlowca.

Pozdrawiam,

Paweł Dobrzyński