Re: Licencjonowanie produktów konkurancji

Website wrote:

> Daleko jeszcze Platformie Progress do platformy Oracle.
> Moim skromnym zdaniem polityka marketingowa firmy jest do bani.
> Zamiast udostępniać wersje próbne swoich produktów (pełnowartościowe tak jak
> robi to Oracle - zdobywając szeroki rynek odbiorców (też małych)), to zamyka
> się w swoim wyimaginowanym śnie o potędze swoich rozwiązań
> Brak bibliotek bezpośredniego dostępu do danych dla popularnych języków
> programowania (serwer unix - client Windows) jest również dużym błędem, gdyż
> programowanie w 4GL dla unix jest porównywalne z podcieraniem się
> papierem...... ściernym ).

Mocne słowa. Ale o ile z pierwszą częścią wypowiedzi _anonimowego
kolegi/kolezanki_ się zgadzam (o czym niedawno pisałem), o tyle z
drugą nie.

To oczywiście zależy od tego co _anonimowy kolega/koleżanka_ ma na
myśli mówiąc "programowanie w 4GL dla unix". Mam nadzieję, że nie
chodzi tu o programowanie systemowe dla unix w 4GL, bo to to już trąci
lekką perwersją.

Moim zdaniem tworzenie aplikacji znakowych jest bardzo silną stroną
progress'a. Szczególnie, gdy można to robić za pomocą Application
Buildera (zwanego dawniej UIB). Gdy się jeszcze w takiej konfiguracji
ciągnie źródła z serwera unix (np. via samba) to już naprawdę nic do
szczęścia nie trzeba. Być może tkwię w głębokiej nieświadomości, ale
jeśli są jakieś lepsze narzędzia, to proszę się podzielić informacją
na ich temat.

Natomiast jeśli chodzi o dostęp do danych z poziomu np. języka C, to
polecam lekturę "External Program Interface", które wchodzi w skład
standardowej dokumentacji. Większość niezbędnych rzeczy daje się
stosunkowo łatwo zrobić.

Trzecią rzeczą jest dostęp do serwera bazy danych z klienta
stworzonego np. w Powerbuilderze czy Delphi. I chyba tak naprawdę o to
koledze/koleżance chodzi. No cóż, dostęp ten jest rzeczywiście nieco
utrudniony. Ale chyba właśnie po to wprowadzono z wersją 9 otwarty
serwer SQL-owy.

pozdrawiam
--
Tomasz Fidecki
JMS Serwis Sp. z o.o. ul. Instalatorów 7c 02-237 Warsaw Poland