Proszę o pomoc....

Mam ogromny problem z eksportowaniem danych z bazy Progress' owej. Jest to ponad 150 tysięcy rekordów, które mają zostać przeniesione do bazy Oracle'owej. Niestety nie mogę w żaden sposób doprosić się pomocy z firmy, która dostarczała program Progress'owy oraz instalowała bazę. Znalazłam kilka opcji importu danych do pliku tekstowego w różnych formatach oraz do pliku o rozszerzeniu *.d . Niestety generacja plików tekstowych urywała się w okolicy 3 tyś rekordów, natomiast plik "dump" maksymalnie przy 125 tyś rekordach, przy czym na końcu pliku pojawiał się komunikat o błędzie 450 - wyjściu poza ostatnie pole rekordu. Nie pomagał ponowny zapis tego rekordu. Przejście eksportu danych przez ten rekord było możliwe tylko po jego wykasowaniu. Niestety eksport zatrzymywał się po następnych kilku rekordach. Nie mogę pozwolić sobie na takie operacje, ponieważ dane te muszą być ponownie wprowadzane przez użytkowników, poza tym generacja pliku eksportu trwa bardzo, bardzo długo, a ja nie mogę przewidzieć czy podobna (do opisanej powyżej) sytuacja nie będzie miała miejsca po następnych 5 rekordach. Przy nadal aktualnej pracy z tą bazą, braku stanowisk pracy w szpitalu (jest to baza szpitalna) nie mogę użytkowników narażać na tak długie straty czasu.

W związku z tymi problemami i niestety brakiem znajomości Progress'a postanowiłam zwrócić się o pomoc.
W jaki sposób, czy są jakieś standardowe narzędzia, mogłabym (ewentualnie zatrzymując bazę) dostać się do danych i spokojnie wygenerować plik tekstowy. Bardzo dobrze byłoby, gdyby kolejność pól kolejnych rekordów zgodna była z kolejnością jaką znalazłam w definicji bazy.
Mogę dodać, że jest to bardzo jakaś stara wersja bazy Progress'a, działa na serwerze Novel-owym i prawdopodobnie nie była przez długi czas pielęgnowana.

Bardzo proszę o pomoc.

Z góry dziękuję i pozdrawiam.

                                                        Monika Roszak
                                                        Instytut Informatyki Politechniki Poznańskiej
                                                        monikar@man.poznan.pl